از تیتر این مقاله تعجب کردید؟ شاید با خودتان بگویید مگر استفاده از لباس زیر هم درست و غلط دارد؟! حقیقتش را بخواهید وقتی مدیر مجموعه این تیتر را برای تولید محتوا پیشنهاد داد، خود من هم چنین فکری داشتم. اما با کمی جستجو در عمده مقالات خارجی متوجه شدم استفاده صحبح از لباس زیر به اندازه استفاده درست از یک کامپیوتر، خودرو، مایکروویو یا هر وسیله دیگری مهم است.

نکات مختلفی برای آموزش استفاده درست از لباس زیر وجود دارد که تعدادی از آن‌ها مربوط به انتخاب و خرید لباس زیر عمده هم هستند. در این مقاله این نکات را مرور می‌کنیم. با ایران برا همراه باشید.

 

لباس زیر را قبل از اولین استفاده بشویید

اولین آموزش لازم برای استفاده درست از لباس زیر این است که لباس را پس از خرید حتما بشویید.

همانطور که در مقالات قبلی هم اشاره شد، هنگام تولید عمده لباس زیر  این محصولات در معرض آلودگی‌های شیمیایی قرار می‌گیرند که برای پوست و سلامتی مضر هستند. بنابر این شستشوی پیش از استفاده را حتما جدی بگیرید.

 

لباس زیر را بعد از استفاده بشویید! ترجیحا با دست!

البته قطعا شستن لباس زیر بعد از مصرف چیزی نیست که نیاز به یادآوری داشته باشد. اما نکته مهم این است که لباس زیر را با آب ولرم و شوینده‌های ملایم بشویید.

برای مثال از صابون‌های آنتیباکتریال استفاده کنید. برای خشک شدن لباس هم هیچ راهی بهتر از نور خورشید وجود ندارد. اتو کردن لباس زیر (شورت) هم راه مناسبی برای خشک کردن آن است.

 

استفاده بیش از حد ممنوع!

نکته دیگری که در استفاده درست از لباس زیر و آموزش آن باید بدانید، این است که عمر مفید یک لباس زیر با استفاده روزانه آنقدری نیست که مثلا چند سال بشود از آن استفاده کرد.

حداقل سالی یک بار کمدتان را بررسی کنید و اگر لباسی از ناحیه کش کارکرد قبلی را ندارد، اگر لباسی بدن شما را خوش فرم جلوه نمی‌دهد، اگر ناحیه زیربغل آن کمی دچار تغییر رنگ شده و... در تمام این شرایط لباس را دور بیندازید.

بعد سراغ یک فروشگاه برای پخش عمده لباس زیر بروید و مایحتاج سال بعدی را تهیه کنید! به طور عمده عمر مفید لباس زیری که روزانه استفاده می‌شود بین 3 تا 6 ماه است.

 

سایز خودتان را بدانید.

توجه به سایز هنگام خرید تمام لباس‌ها مهم است. اما استفاده از لباس زیر با سایز مناسب اهمیت بیشتری دارد.

به طور عمده لباس زیر ساختاری جذب دارد. یعنی قالب بدن ماست. حالا فرض کنید این لباس که مستقیما به ما چسبیده، کمی تنگ باشد. قطعا با گذر زمان هم به بدن آسیب می‌زند و مشکلاتی مثل رد انداختن روی پوست، احساس درد در ناحیه کتف و گردن و حتی مشکلات گوارشی با خود به همراه می‌آورد و هم خود لباس در اثر کشش بیش از حد زودتر خراب می‌شود!

از خطر عفونت و البته سرطان سینه در اثر پوشیدن لباس زیر نامناسب نیز غافل نشوید و حواستان به معاینه سالانه هم باشد.

در کنار این مورد، اگر لباس زیر گشاد باشد امکان جمع شدن آن مخصوصا در ناحیه زیر بغل زیاد است و احتمال پوسیدگی در اثر مجاورت بیشتر با رطوبت ناشی از تعریق هم بیشتر می‌شود. برای همین است که پوشیدن سایز درست هم از نکات مهم در آموزش استفاده درست از لباس زیر به شمار می‌رود. اگر سایز شما تغییر کرده، حتما لباس زیر جدید تهیه کنید.

 

در موقعیت‌های مختلف، لباس زیر متفاوتی بپوشید.

همانطور که لباس اصلی شما هنگام ورزش با لباس شما در سرکار و همچنین در مراسم‌های گوناگون متفاوت است، لباس زیر شما هم باید در موقعیت ها و شرایط مختلف جداگانه و متفاوت باشد.

لباس زیر نخی مناسب ورزش و استفاده روزانه است. لباس زیری که در یک جشن قرار است بپوشید باید هماهنگ با لباس اصلی شما باشد و ممکن است سراغ انواع لباس زیر دکلته و جک دار و ... بروید.

از ست‌های فانتزی هم که نمی‌شود غافل بود! استفاده درست از لباس زیر شامل استفاده لباس درست در شرایط خاص هم می‌شود.

پوشیدن لباس زیر زیبا و خوش فرم با سایز درست، کاملا روی احساس شما نسبت به خودتان و خلق کلی شما تاثیر دارد. داشتن حس زیبایی و اعتماد به نفس در عین راحت بودن چیزی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

 

تعویض به موقع لباس زیر

تعویض شورت به صورت روزانه که جای خود را دارد. در رابطه با سوتین هم می‌توانید همین رویه را پیش بگیرید.

اگر تعریق شما زیاد است، قطعا برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی و همچنین عمر بیشتر خود لباس باید روزانه آن را تعویض کنید و بشویید.

اما اگر تعریق بیش از حد ندارید، دست شما بازتر است و متناسب با شرایط خودتان می‌توانید لباس را یک روز در میان هم تعویض کنید. بالاخره تاثیر مواد شمیایی موجود در شوینده‌ها بر کاهش عمر لباس را نمی‌توان نادیده گرفت.

 

مراقبت درست از لباس زیر

مراقبت درست از لباس زیر شامل درست خریدن، درست پوشیدن، درست شستن و خشک کردن و در نهایتا درست جمع کردن می‌شود.

لباس مرغوب بخرید و از آن درست استفاده کنید. بهتر است بعد از شستشوی لباس زیر آن را در مجاورت هوا و نور خورشید خشک کنید. همچنین فضایی جدا از سایر لباس‌هایتان برای لباس های زیر در نظر بگیرید.

حتی در صورت محدودیت در فضای کمد و کشوهایتان سراغ کیف ها و یا تقسیم کننده های کشو بروید تا این فضای جداگانه را فراهم کنید. لباس ها را طوری تا کنید که گیره‌هایشان به هم آسیب نرساند و همچنین فرمشان تغییر نکند.

مد آن قدرها هم مهم نیست!

اگر دنبال داشتن کلکسیون لباس زیر هستید که هیچ (خوش به حالتان!) اما اگر داشتن تعداد معقول و کافی از لباس زیر برایتان در اولویت است، سراغ مد نروید.

خیلی از لباس زیرهای فانتزی کاربرد روزانه ندارند و نهایتا شاید خیلی سراغشان نروید. در عین حال اگر هم خواستید لباس زیر خاص و ست های متفاوت داشته باشید، کیفیت و راحتی آن ها را هم ملاک انتخاب و استفاده قرار بدهید.

 

جمعبندی

استفاده درست از لباس زیر نیاز به آموزش دارد. رعایت بعضی نکات مربوط به بهداشت شخصی و همچنین شست و شوی مناسب لباس زیر از مهم‌ترین موارد استفاده درست به شمار می‌رود.

همچنین از تاثیر مدل لباس و کاربرد آن با توجه به موقعیتی که لباس را در آن می‌پوشیم نیز نباید غافل بود.

 

ارسال دیدگاه

ما در بازرگانی ایران برا به دلیل داشتن سابقه طولانی و همکاری با برند های مطرح ایرانی و خارجی و داشتن قرارداد با آن ها بهترین و جدید ترین اجناس را با تنوع بالا و رنگ بندی متنوع موجود داریم.

شما عزیزان میتوانید با ما تماس بگیرید و به صورت رایگان بهترین مشاوره هارا بگیرید. همچنین برای راحتی شما عزیزان پرداخت به صورت نقدی و چکی است و همچنین قیمت ها تماما قیمت خود تولیدی و ارزان ترین حالت ممکن است.